Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piotr6282@wp.pl
Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 4
|
Wysłany: Czw, 18 Lut 2016 19:27:54 Temat postu: |
|
|
kolego może to przypadek ale ja tez załatwiłem sobie samochód po zatankowaniu paliwa z orlenu co prawda z brodnicy, problem dopiero ustąpił po usunięciu mechanicznym i elektrycznym tzn nowe mapy dpf i zaslepieniu egr. |
|
Powrót do góry |
|
 |
zap
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 193
|
Wysłany: Czw, 18 Lut 2016 19:34:03 Temat postu: |
|
|
A jaki warsztat ci to programowal? Bo mysle o wyprogramowaniu egr i dpf |
|
Powrót do góry |
|
 |
man
Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 590
|
Wysłany: Pią, 19 Lut 2016 07:49:58 Temat postu: |
|
|
piotr6282@wp.pl napisał: |
kolego może to przypadek ale ja tez załatwiłem sobie samochód po zatankowaniu paliwa z orlenu co prawda z brodnicy, problem dopiero ustąpił po usunięciu mechanicznym i elektrycznym tzn nowe mapy dpf i zaslepieniu egr. |
To aż taka operacja po wlaniu chrzczonego paliwa ??? To tak jakby zamiast leczyć ząb to od razu go usunąć..A jak tankowałeś jaka temperatura była na zewnątrz i w jakim miesiącu tak z ciekawości pytam |
|
Powrót do góry |
|
 |
loop
Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 60
|
Wysłany: Pią, 19 Lut 2016 08:48:33 Temat postu: |
|
|
Jak wyglądają klapy wirowe tzn. kolektor dolotu? Zawalony i z przedmuchami bardzo utrudnia rozruch silnika. Sprawdź przepływkę Odłącz i sprawdź czy lepiej. Wywali co prawda błąd na blacie ale trudno. DPF w tym silniku jest raczej nie do zajechanie jeśli wszystko jest sprawne. Na forum vectry C jest sporo ciekawych informacji. Czytałem tez gdzieś na forum fiata o podobnym przypadku (to silnik fiata przecież). Pomogła wymiana EGR. Możesz tez na chwile całkowicie go zaślepić i odłączyć.
Powodzenia |
|
Powrót do góry |
|
 |
Piotrroger
Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 568
|
Wysłany: Pią, 19 Lut 2016 09:11:19 Temat postu: |
|
|
man napisał: |
Piotrroger napisał: |
man napisał: |
tak jak pisałem wcześniej raz spalona świeca nie da o sobie znać jedynie wzrostem spalania paliwa a raz będzie dokuczać ale ok skoro |
Świeca żarowa w dieslach jest używana tylko do podgrzania komory spalania. W przypadku gdy żadna świeca nie jest sprawna - uruchomienie może być problemowe (aczkolwiek w wielu autach jest tak, że powyżej określonej temperatury świece nie są w ogóle załączane - kompresja robi swoje), więc świece nigdy nie są problemem kiedy silnik już jest uruchomiony. |
Piotroger zaprzeczasz sam sobie.Swieca jest potrzebna do podgrzania komory.. jesli jest nie sprawna i komora nie bedzie dostatecznie dogrzana to wtedy silnik po zapaleniu kuleje (choc nie zawsze tak jak pisałem wyżej)do czasu az w komorze nie zrobi sie odpowiednia temperatura.Oczywiście mowa tu kiedy jest dostatecznie zimno na dworze. Nie masz kompletnie pojęcia o autach |
Dokładnie! Kuleje przez pierwsze kilka - kilkanaście sekund. I poza tym nic więcej, nie daje to żadnych innych objawów  |
|
Powrót do góry |
|
 |
loop
Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 60
|
Wysłany: Pią, 19 Lut 2016 09:25:32 Temat postu: |
|
|
Piotrroger napisał: |
Dokładnie! Kuleje przez pierwsze kilka - kilkanaście sekund. I poza tym nic więcej, nie daje to żadnych innych objawów  |
Identyczny obaw jest przy uwalonym kolektorze w 1,9 16VCDTI . Czasem dochodzi do tego biało - siwy dym i trudniejszy zimny rozruch. |
|
Powrót do góry |
|
 |
man
Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 590
|
Wysłany: Pią, 19 Lut 2016 09:40:48 Temat postu: |
|
|
piszesz o dymie fakt może się pojawić ale biały dym może swiadczyć też o innych usterkach...a jakie przebiegi w ogóle macie w tych swoich oplach |
|
Powrót do góry |
|
 |
brzęczyszczykiewicz
Dołączył: 19 Lut 2016 Posty: 1
|
Wysłany: Pią, 19 Lut 2016 17:52:12 Temat postu: |
|
|
mogę podać swój przypadek (silnik identyczny i też w oplu) biały dymek zaraz po zapłonie zimnego silnika szczególnie po postoju tzw."po nocy" wydobywający się przez kilka sekund , był skutkiem uszkodzonego jednego wtrysku . Dochodziło do tego też czasami takie lekkie jakby poszarpywanie przy przyspieszaniu na wysokich obrotach ,przypominające trochę słabo wyważone koła przednie.W tym przypadku właśnie wymiana wtrysku wyeliminowała problem.
W twoim przypadku może być podobnie choć nie koniecznie.Przyczyn może być dużo : zacinający się egr, jakaś nieszczelność np. kolektor,....
Najważniejsze w tym wszystkim by trafić na dobrego "lekarza" bo czasami to i w servisach jest ciężko z trafną diagnozą.
Jeżeli trafisz na dobrego szpeca co trafnie zdiagnozuje to opisz na forum co było przyczyną usterki.
Powodzenia |
|
Powrót do góry |
|
 |
piotr6282@wp.pl
Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 4
|
Wysłany: Pią, 19 Lut 2016 18:44:51 Temat postu: |
|
|
paliwko tankowałem we wrześniu tamtego roku a usuwanie z kompa dpf i egr robiłem w żurominie nie polecam nikogo z brodnicy bo postawiłem pewnej firmie i niestety było jeszcze gorzej bo gościu nie był do końca w temacie jeśli chcesz to moge dac ci namiar na priv bo nie chce nikogo oceniac publicznie na forum |
|
Powrót do góry |
|
 |
|