STRONA
GŁÓWNA
KATALOG
FIRM
GALERIA OGŁOSZENIA
PrzyklejonyWpisy na forum są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Brodnica.net nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli znajdziesz wpis naruszający czyjeś prawa, napisz do nas.
Strona główna - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Dodatkowe menu: 50 ostatnich postów | 10 losowych tematów | GŁOSOWANIE | WYNIKI
TECH2 - posiada ktos w CBR? Opel diagonstic
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Brodnica.net Strona Główna -> BrodniCCymotonicII
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zap




Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 193

PostWysłany: Czw, 18 Lut 2016 08:49:29    Temat postu: TECH2 - posiada ktos w CBR? Opel diagonstic Odpowiedz z cytatem

jak w powyzszym temacie, czy ktos z okolicznych uzytkowników forum posiada skaner diagnostyczny do OPEL, dokladnie TECH2???

ps. Najblizsze ASO chyba w Toruniu a samochód stracił mozliwość normalnej poprawnej jazdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
man




Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 590

PostWysłany: Czw, 18 Lut 2016 08:55:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

astra? kontrolka awarii się pali nie chce zgasnąć czy jak ?? napisz jaki silnik jakie objawy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zap




Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 193

PostWysłany: Czw, 18 Lut 2016 11:50:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

vectra c z silnikiem wysokpreżnym produkcji Fiat'a 16 v Z19DTH 150Hp

chce ustalic przyczyne braku mocy przy ruszaniu (stad przyadlby mi sie skaner diagnostyczny OBD II.) Obstawiam slawny juz kolektor ssacy ale chcialbym wykluczyc przeplywomierz oraz egr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
man




Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 590

PostWysłany: Czw, 18 Lut 2016 11:56:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

napisz jak auto odpala na zimnym a jak na ciepłym silniku. Egr na pewno nie.Pali się kontrolka jakaś?Czy obroty ci kuleją ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zap




Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 193

PostWysłany: Czw, 18 Lut 2016 12:51:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Auto koło 20.000 km wstecz zaczęło lekko poszarpywać przy jeżdzie ze stała prędkościa obrotową najczesciej koło 1800-2100 obrotów. Na pierwszy ogień została wyczyszczona mechaniczna część EGR. Dodatkowo zakupiłem częściową zaślepke EGR z Fiata. Obajwy ustały a samochód cieszył jak wczesniej.
Jakies 2 tygodnie temu zaczał miec problem z ruszaniem. Poczatkowo sporadycznie. Z czasem usterka pojawiała sie coraz czesciej. Obecnie to prawie przy kazdym odpaleniu.
Przy probie ruszenia obroty bardzo niechetnie wzrastaja. dopiero jak wskazówka dojdzie powyzej 2000 tys obr. dostaje wiatr w zagle i czuc ze turbo nabija.
Kilka razy samochód nie odpalił. Dopiero 4 czy 5 próba okazała sie skuteczna. Filtr paliwa był sprawdzany na jesieni. Był ok. Profilaktycznie dodana do paliwa dawka koncentratu do czyszczenia wtrysków.

Auto ma DPF. ale ostatnie 40 tys to w wiekszosc przejazdy autostradowe. Wypalanie przebiegalo co 700 km minimalnie a nawet co 1200-1400 km.

Problem zaczał sie po zatankowaniu ON w Kowalewie na Orlenie. Ale mysle ze to czysty przypadek. Wyjezdzilem do rezerwy, zatankowalem na statoil ale sie nie poprawilo. Zajrzalem do EGR. Troche suchej sadzy ale zadnego błota. Wyczyscilem sensor w dolocie(MAP?) był naprawde brudny. Zapalony na chwile bez filtra powietrza, i tez to samo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zap




Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 193

PostWysłany: Czw, 18 Lut 2016 12:56:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zapalony zimny po nocy przez chwile chodzi trochę niemiarowo. Ale nie przygasa. Trzyma te kolo 800-850 obrotów.

rozgrzany zapala normalnie.

Na desce kontrolka zolta auta z kluczem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
man




Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 590

PostWysłany: Czw, 18 Lut 2016 13:05:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skoro filtr paliwa jest ok to zacznijmy od najprostrzych rzeczy
Po zatankowaniu mógł się zapowietrzyć układ, nieraz tak jest jeśli się zatankuje czegoś..jeśli masz pompke ręczną tzw gruche to popompuj pare razy na wyłaczonym silniku i zobacz czy w przewodzie nie masz pęcherzyków powietrza..jesli to nie pomoże to odłącz na 10 minut kleme minus z akumulatora to spowoduje że komp się zresetuje...
Kiedy wymieniałeś świece żarowe ?
Acha filtra paliwa się nie sprawdza jego sie wymienia!!!
Jesli nie jest zapowietrzony ukłąd i odłączenie kompa nie pomoże to stawiam na filtr paliwa lub świece któraś może być spalona a jak pali sie kontrolka to może tak być bo ople tak mają ze przy spalonej świecy zapala sie kontrolka


Ostatnio zmieniony przez man dnia Czw, 18 Lut 2016 13:20:57, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zap




Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 193

PostWysłany: Czw, 18 Lut 2016 13:20:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

filtr paliwa (wkład) wyjmowałem z puszki w której jest zamkniety z czystej ciekawosci jak to jest z tą nasza ropą (czesto z brico, a opinie są naprawde różne). Był mokry i tłusty od ropu ale zadnego szlamu. A ze miał z 10 tys. km to poszedł spowrotem (opel zaleca zmiane co 40 kkm).

Paliwa dochodzi i to tyle ze samochód jedzie poprawnie nawet mając 4 tys obrotów na silniku. Jakby nie dostawał odpowiedniej dawki odbiło by sie to brakiem mocy ale u góry a nie na dole. Czkawka i te sprawy.

Odjałem minusowa kleme na 2-3 godziny. Nie pomogło.

Kiedys byłem pod takim uniwersalnym komputerem i wykazało niesprawność swiecy zarowej. Niby jednej z czterech. I to mogloby sie zgadzac bo przy minus 15 ostatnio zapalił kulawo. i wyrzuciło kontrolke na desce. Ocieplilo sie i i kontrolka zgasała sama. Ale znam przypadki aut ze spalonym kompletem swiec zarowyh które latem jezdziły normalnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
man




Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 590

PostWysłany: Czw, 18 Lut 2016 13:26:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesłi chodzi o zatkany filtr paliwa to różnie z tym jest niektóre auta mają czkawke w czasie jazdy a niektóre po prostu nie odpalają...tak samo świece niektóre auta mogą nawet przy minus 20 zapalić bez świec lub z uszkodzoną a niektóre będą kuleć..Sprawdz świece najtańszy sposób poco masz mechanikom płacić sam to zrobisz...a wiem że ople tak mają że jak spalona świeca to zapala się kontrolka.Jeśli świeca jest walnięta to od momentu zapalenia silnika będzie ci kulał i nie bedzie pracował na wszystkich garach a w miare rozgrzewania objaw ten ustępuje
Sprawdż jeszcze jak płyn w zbiorniczku chłodzenia i poziom oleju czy ci sie nie podniósł
Popompuj tą gruchą z 5 razy sprawdz efekt..nie zaszkodzisz bez obaw.
A jak sprawdzałeś ten filtr paliwa to odpowietrzałeś układ ??
A dodatku do paliwa używaj tylko skydda nic więcej..zapobiega on wytr acaniu się parafiny
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zap




Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 193

PostWysłany: Czw, 18 Lut 2016 13:45:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z całym szacunkiem ale ze spaloną swieca jezdziłem ponad rok (2 zimy) i nie było z tym problemów. Wiem ze dobrze byłoby ją wymienić ale ten stan nie implikuje problemu z brakiem mocy na niskich obrotach.

Chyba czas uwolnic kilka stówek i kupic nowy kolektor ssacy. (na obecnym widac nieszczelnosci, tłusty brud wydostajacy sie z miejsc gdzie ułozyskowne sa klapy wirowe).
Tylko ze 50 tys km temu tez był widoczny brud, a samochód działał. Dlatego tez szukam kogos kto odpłatnie pomoze mi zdiagnozowac usterke. OPCOM albo Tech2 najlepiej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
man




Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 590

PostWysłany: Czw, 18 Lut 2016 13:56:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak jak pisałem wcześniej raz spalona świeca nie da o sobie znać jedynie wzrostem spalania paliwa a raz będzie dokuczać ale ok skoro uważasz że się mylę..
Stawiam na filtr paliwa, układ paliwa, świece,ciśnienie na wtryskach lub dpf jak znajdziesz diagnozę daj znać
Swoją drogą ciekawe skąd wiesz że dpf jest wypalany prawidłowo tzn w jakim momencie to następuje no bo chyba wiesz o tym żę w trakcie wypalania jak zgasisz silnik to masz już pozamiatane Smile
pozdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zap




Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 193

PostWysłany: Czw, 18 Lut 2016 14:26:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie bierz wszystkiego do siebie. to jest bardzo pozytywne ze próbujesz mi pomoc. i ja to oczywiscie doceniam.
Wg mnie jedna usterka nie przeklada sie na druga. Akurat w tym samochodzie. Ale nie o to przeciez chodzi...

zmienie filtr paliwa, przy okazji powietrza choc nie spodziewam sie spektakularnych zmian.

filtr dpf wypala sie bez zadnej kontrolki, ale na komputerze srednie spalanie znaczaco wzrasta. i to juz wiadac. Kazdy rozpoczety proces konczy sie sam. Zawsze czekam i nigdy nie gasze w trakcie. Jak poprzedni wlasciciel to robil? tego juz zaden z nas raczej nie bedzie wiedzial.

Zeby nie wymieniac "polowy" auta własnie potrzebuje dobry tester diagnostyczny do Opla(OBDII), wiec jesli ktos ma cos takiego i lubi pomagac innym to prosze o kontakt. Wynagrodzenie oczywiscie wchodzi w gre zeby nie było. ")
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
man




Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 590

PostWysłany: Czw, 18 Lut 2016 14:40:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zap napisał:


filtr dpf wypala sie bez zadnej kontrolki, ale na komputerze srednie spalanie znaczaco wzrasta. i to juz wiadac. Kazdy rozpoczety proces konczy sie sam. ")

To jak to wygląda w praktyce ? jedziesz i ciągle obserwujesz spalanie na kompie? sorry ale przecież tak się nie da na dłuższą metę
Jest inny bardzo prosty łatwy sposób by dokładnie wiedzieć kiedy to następuje i kiedy się kończy ale tego sposobu nie wyjawię na forum
oki daj znać jaka diagnoza pozdrawiam
Acha a masz u siebie jaki filtr sam wkłąd czy razem z podgrzewaczem i czujnikiem wody ?
Jak nie chcesz narazie w nic inwestować to kup skydda do paliwa przeczyści Ci układ i nie zaszkodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Piotrroger




Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 568

PostWysłany: Czw, 18 Lut 2016 15:05:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

man napisał:
tak jak pisałem wcześniej raz spalona świeca nie da o sobie znać jedynie wzrostem spalania paliwa a raz będzie dokuczać ale ok skoro


Świeca żarowa w dieslach jest używana tylko do podgrzania komory spalania. W przypadku gdy żadna świeca nie jest sprawna - uruchomienie może być problemowe (aczkolwiek w wielu autach jest tak, że powyżej określonej temperatury świece nie są w ogóle załączane - kompresja robi swoje), więc świece nigdy nie są problemem kiedy silnik już jest uruchomiony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
man




Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 590

PostWysłany: Czw, 18 Lut 2016 16:35:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Piotrroger napisał:
man napisał:
tak jak pisałem wcześniej raz spalona świeca nie da o sobie znać jedynie wzrostem spalania paliwa a raz będzie dokuczać ale ok skoro


Świeca żarowa w dieslach jest używana tylko do podgrzania komory spalania. W przypadku gdy żadna świeca nie jest sprawna - uruchomienie może być problemowe (aczkolwiek w wielu autach jest tak, że powyżej określonej temperatury świece nie są w ogóle załączane - kompresja robi swoje), więc świece nigdy nie są problemem kiedy silnik już jest uruchomiony.


Piotroger zaprzeczasz sam sobie.Swieca jest potrzebna do podgrzania komory.. jesli jest nie sprawna i komora nie bedzie dostatecznie dogrzana to wtedy silnik po zapaleniu kuleje (choc nie zawsze tak jak pisałem wyżej)do czasu az w komorze nie zrobi sie odpowiednia temperatura.Oczywiście mowa tu kiedy jest dostatecznie zimno na dworze. Nie masz kompletnie pojęcia o autach
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Brodnica.net Strona Główna -> BrodniCCymotonicII Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



[ Strona wygenerowana w: 0.028606 sekund ] :: [ 16 zapytań SQL ]

Powered by phpBB

Brodnica - zobacz miasto z najlepszej strony

Translation: Michał Paluchowski